9.8.21
|
Anneli Xie

#RRCrossingBorders: New Ways of Play – Innovating with Phlay

An interactive media technology that changes how we act, think, and feel about branded content, Phlay engages audiences in an innovative way. During this week’s episode of Recap & Rewind, we revisit Mario Amura – Phlay’s Founder’s – presentation.

Phlay is an interactive media platform that invites passive viewers to become co-creators.

With Phlay, people can create their own unique version of branded video content and are invited to release their own storylines through rhythmic-visual performativity.

How?

Through clicking on touch-screen buttons on your phone or by pushing arrows on your laptop keyboard.

A little confusing, still?

We’ll let you try it out for yourself.

In the latest Phlay, viewers are invited to create their own video using content from the Balenciaga SS 2021 Collection. To try it, please visit this link.

* Press START and click on the keys PREV LOOK or NEXT LOOK to the rhythm of the music to create your unique version of the Balenciaga SS 2021 Collection.
* Share your performance in your social channels by clicking the SHARE button.
By using totems, Phlay allows physical users make interactive content by touch screens that are accessible to a new generation of co-creators. Image: Phlay.


We were fortunate enough to have Mario Amura with us during our annual event, Crossing Borders, in which Amura spoke about the exciting opportunities for Phlay and how it may innovate and revolutionize the way we consume branded content; something that is growing to be ever-more important in a world of social media.

Let me introduce the future of the Cultural Industries from our perspective,” Amura begins. "The new generation, as well as passive viewers, are content creators."

"Video material that can only be viewed is no longer appealing for a target group that wishes to interact, co-create, and share.”

The future is in interactive content. 


“Imagine something in design that is similar to the 80s arcade games, in which physical and digital visitors can explore images and have fun by creating new and personal content by remixing live, real-time, film scenes; […] a post-modern homage to cinema," Amura says.

Watch Mario Amura's full presentation below, as showed during our annual event, Crossing Borders, on May 19th, 2021.


––––––––––––

Cover photo via Phlay.

22.1.24
|
Lars Mattiasson

Framtidens Mode designer

Hur påverkas skapandet när modebranschen digitaliseras?

Read more
10.1.24
|
Lars Mattiasson

‍Skapa en hållbar textil-& modeindustri. Anmäl dig till NEST!

Textil- och modeindustrin står inför stora utmaningar och måste gå från överproduktion till en mer hållbar, on-demand baserad produktion och cirkulära affärsmodeller. För att möta dessa utmaningar och driva branschen mot en hållbar framtid, öppnar NEST (New Entrepreneurship for a Sustainable Textile industry) upp för ansökningar till 2024 års bootcamp. Programmet är öppet för entreprenörer som vill bidra till denna förändring i textil- och modebranschen.

Read more
1.3.23
|
Anneli Xie

Missa inte Smarts Stora Kunskapsdag – för kreatörer!

Den 15 mars kommer vara fullproppad med inspiration och information för dig som är kultur- och konstskapare. Här finns idéer kring att skapa projekt, hitta finansiering, europeiska samarbeten och digitalisering – missa inte Smarts Stora Kunskapsdag!

Read more
30.1.23
|

Livepodd 15/2: Fashion Transformation - Digitalt mode & gaming

Den 15 februari kl. 11:30–12:15 sänder vi live från xPlot i Lund för en paneldiskussion om de spännande och framväxande möjligheterna inom digitalt mode och gaming – och hur detta kan hjälpa modebranschen att ställa om. Anmäl dig här!

Read more
15.12.22
|

Slow vs. Fast: Framtidens textilproduktion

Förra veckan höll NEST ett spännande panelsamtal om framtidens textilproduktion. Slow vs. fast fashion: hur ser framtidens textilproduktion ut? Vad är egentligen hållbart? Se samtalet här!

Read more
29.11.22
|
Anneli Xie

Nu kan du söka till NEST 2023!

Den 7 december kickar vi igång NEST 2023 med ett event om Framtidens Textilproduktion och vad slow vs. fast fashion innebär. Samtidigt öppnar vi upp för anmälningar till NESTs bootcamp – för dig som vill utveckla din affärsidé tillsammans med oss.

Read more
15.6.22
|
Anneli Xie

"We want to understand the textile industry's challenges within research"

How do we make the fashion industry more sustainable? In the fashion industry, finding holistic solutions in collaborations across borders might be the missing key. We visit Selma Maric and Kim Nygård at MAX IV to hear more about textile research.

Read more
10.6.22
|

RecoMended vinnare av NEST-pitchtävling och TEKOs stipendium

Vinnare av NEST-pitchtävling och TEKOs stipendium på 75.000:- blev startupbolaget RecoMended som erbjuder automatiserade och skalbara textila reparationslösningar.

Read more
2.5.22
|
Anneli Xie

Time-traveling app Be Here Then wins Creative Business Cup Sweden 2022!

A time machine in your pocket, Be Here Then is the winner of the 2022 Creative Business Cup Sweden! Founder and CEO, Charlotte Rodenstedt, tells us about her creative journey and the future for her company.

Read more